דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה אני טועה בעסק שלי 

מאת    [ 11/11/2013 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1843 פעמים ]

צרת רבים היא נחמת טיפשים!

כך אומר הפתגם!

אבל אין עשן בלי אש והרבה מאד בעלי עסקים כאלה שנפלו, כאלה שקרסו, כאלה שלא קראו את המפה נכון, כאלה שנמצאים בקשיים ואומרים "אם הוא בקשיים מי אני שהלין" אי אפשר שלא ללמוד מהקריסה האחרונה של שלושת הרשתות תחת אותה בעל שליטה שקרסו התמוטטו. רק לקרוא את הנתונים הכספיים של החברות אשר גלגלו מחזור ענק ולפי מה שמתפרסם בעיתונים הכלכליים הרווח  לפני מס שלהם הוא כול כך קטן, כול כך לא פרופורציונאלי למחזור של הרשת, לפעילות של הרשתות, למיקומים היקרים של הרשתות ובכלל לנפח השוק שהם תופסות עד שאתה אומר לעצמך, עד לאן, מה חושב בעל שליטה אשר הנתונים נמצאים לפניו, מה עליו לעשות? האם להעמיק את החוב בחשיבה שאולי יהיה טוב, האם להמשיך ולמחזר את ההלוואות או להזרים כסף אישי או כסף מכספי הלוואות לרשתות על מנת שימשיכו לשרוד עוד חודש עוד חודשיים.

 כמי שנותן יעוץ עסקי מי יועץ לאותם בעלי שליטה שהם מגלים בזמן את המצוקות של החברה, מה נותן להם להמשיך ולהעמיק את הבור אליו הם מכניסים את העובדים והספקים את עצמם ואת משפחתם.

 כ יועץ עסקי למספר רב של חברות ועסקים אני תמהה "מי יועץ להם" האם זה החלטות ברמה של "אגו" האם יציאה להרפתקאות כדוגמת החברה בעלת הרשתות שקרסה שפנתה לעוד הרפתקה? מה מניע אותם בעלי שליטה לעשות "כאלה שטויות" כאשר כיסם ריק ואין יכולת לעמוד מול התחייבויות קודמות, האם בעלי שליטה החולשים על מחזורים של מאות מיליוני שקל מיועצים נכון, מקבלים עצות, מקבלים ליווי, או שהם מחזיקים אנשי  YES MENשמה שמעניין אותם זה עצמם, מעמדם, ומשכורתם!

כ יועץ שיווק אני יכול לשים את האצבע שאני רואה ירידה או צפי לירידה בתחום השיווק, עסק כזה המחזיק רשתות רבות חייב לעשות שיווק אחר במידה והוא רואה שהוא נכנס למצבים לא ראויים, היכן היו אנשי השיווק במערכת החברה, מה היה דברם, או שבעל השליטה החליט בשבילם.

 

מדוע בעלי עסקים לא יכולים להתגלח על ניסיונם של אחרים ולקצר מהלכים, מי אומר שאנשי עסקים המגלגלים מחזורים של מאות מיליוני שקלים לא פועלים כמו עסק המגלגל רק 5% ממחזורם. נכון דין פרוטה כדין מאה, אבל, עדיין!

 

מי יתן ואנשי עסקים בעלי עסקים בעלי חברות יתנו את הדעת לגבי אופי ניהולם והדרכים שהם הולכים ויוכלו להיעזר ביועצים חיצוניים נטולי אינטרסים אישיים, אינטרסים המפילים חללים רבים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב